V rámci lektorské činnosti se zaměřujeme na praktické využití odkazu filozofie Baťa v oblastech řízení firmy, rozvoje spolupracovníků a budováni sebe sama.
Přednáška se obvykle koná v prostorách vily Tomáše Bati. Můžeme ji však po předchozí dohodě uskutečnit i ve Vašem městě, škole, firmě.
Žádosti o přednášku:
sekretariat@batova-vila.cz
577 219 083
Máte touhu poznat blíže odkaz Tomáš Bati? Rádi vás přivítame ve vile Tomáše Bati a kromě inspirativního obsahu přednášky si odnesete i zážitek spojený návštevou tohoto výjimečného místa.
Inspirativní přednáška o životním příběhu Tomáše Bati zakladatele, která je zaměřena na jeho osobnostní rozvoj a klíčové situace, které jej měnily a formovaly. Cílem je vystihnout podstatu jeho transformace z podnikatele na leadera, na jeho propojení se s firmou a spolupracovníky.
mám zájemSeminář, jehož cílem je představit pilíře Systému řízení Baťa a jejich jednotlivé provázání s důrazem na skutečnost, že i na maličkostech záleží a utváří firemní kulturu.
mám zájemPřednáška na téma tvorba firemní kultury podle principů Systému řízení Baťa. Jak velký vliv má leader a vedoucí lidé na firemní kulturu. Styl firemní komunikace podle baťovských principů.
mám zájemNařízení, která postrádají osobní příklad, jsou naprosto bezcenným kusem papíru, měnit chování lidí je možné pouze osobním příkladem. Ve firmě Baťa bylo podstatné, aby se na vedoucí pozice dostal pouze ten člověk, který je příkladem nejen kvalitního spolupracovníka, ale zejména člověka.
mám zájemZákladem bylo vnímat člověka jako celistvou osobnost, a nejen jako pracovníka. Zájem firmy Baťa o své spolupracovníky vychází ze skutečnosti, že pro kvalitní pracovní výkon je nutné, aby byl člověk schopen se na práci soustředit, a to je možné pouze tehdy, když jej netrápí jiné životní a osobní skutečnosti.
Úkolem personální činnosti ve firmě Baťa bylo zaměřit se na získávání zdrojů lidské energie a její rozvíjení.
Jednoduše zněla zásada: „Motivovat nejde.“ Základem celé motivace bylo obklopovat se lidmi, kteří chtějí růst a dosahovat výsledků a s takovými lidmi spolupracovat a tvořit, aby se jejich cíl splnil. Celý systém motivace byl směřován k vnitřním zdrojům chtění a energie dosahovat vlastních cílů a snů každého jednotlivce.
mám zájemZákladem filozofie Baťa se stalo téma životní rovnováhy. Podstatou personální péče i vzdělávání spolupracovníků se stala filozofie vyrovnaného životního stylu a apelace na skutečnost, že workoholismus je jistou cestou k vyhoření. Pravidlo 8-8-8 se stalo ideálním vzorem, jak si zachovat zdravý a tvůrčí vztah k práci a zároveň mít prostor pro osobní život a péči o své zdraví.
mám zájemOdhodlat se k samostatnému podnikání považoval Tomáš Baťa za jednu z primárních lidských odvah. Velmi si vážil lidí, kteří v sobě našli energii k tomu, aby sami nesli odpovědnost za pracovní činnost. Firma se snažila všeobecně vychovávat lidi k individuální podnikatelské činnosti.
mám zájemPéče o zákazníka byla pro firmu klíčovou, a proto věnovala maximum vzdělávání a rozvoji svých prodavačů. Celá prodejní filozofie vycházela ze zásady, že zákazník si za své peníze zaslouží více, než jen kvalitní zboží a dobrou cenu – zaslouží si zážitek. Zážitek totiž vzbuzuje emoci a vytváří vztah. Firmu Baťa ke svým zákazníkům pojil silný vztah založený na důvěře a přátelství.
mám zájemReklama musí vzbuzovat emoce a být zákazníkovi milá. Definice správné baťovské reklamy zněla: „Má působit tak příjemně, jako první jarní vánek zachycený na tváři.“
mám zájemSdílení informací, zkušeností, pracovních postupů a zejména transparentní systém komunikace byly hlavními atributy, které rozvíjely a tvořily Systém řízení Baťa, jehož základem byl také pojem tzv. zdravá soutěž. Zdravá soutěž znamenala vytvořit ve firmě soutěživého ducha, který však ctí všechny pravidla fair play a pomáhá prostřednictvím sdílení inovací posouvat firemní procesy kupředu.
mám zájemPodstatou vzdělávání byl všeobecný rozvoj osobnosti každého člověka. Průřezovými tématy byla psychologie a komunikace, protože se ctila zásada, že k efektivnímu fungování firmy je potřebné, aby se lidé domluvili a aby byli schopní se domluvit, musí se nejprve pochopit.
mám zájem